FAQ
Hieronder vind je het antwoord op de meest gestelde vragen. Heb je een vraag die er niet bij staat? Stuur dan een mail.
Algemeen
Inschrijven is uitsluitend mogelijk via deze website door middel van je eigen online dossier. Houd er rekening mee dat verschillende documenten vereist zijn om een appartement toe te wijzen. Deze documenten kun je tijdens de exclusieve pre-rent fase of de verhuur fase uploaden in je online dossier. De toewijzing wordt per e-mail aangekondigd, inclusief instructies voor het accepteren van het gereserveerde appartement. Als je geen toewijzingsbericht hebt ontvangen, kom je automatisch op de reservelijst terecht, waar je nog steeds kans maakt op een appartement. Na acceptatie van het appartement wordt jouw dossier zorgvuldig gecontroleerd. We verifiëren de echtheid van jouw gegevens en beoordelen je inkomenssituatie en betaalverleden. Alle controles worden uitgevoerd, en uiterlijk twee weken nadat je dossier volledig is, ontvang je de definitieve uitslag.
Ja. De hoogte van de borg bedraagt maximaal 2x de maandhuur excl. servicekosten.
Naast je huurprijs per maand betaal je ook €70,00 aan servicekosten. Dat zijn de kosten van de woning die de verhuurder bovenop de kale huurprijs berekent voor specifieke leveringen en diensten. Daarnaast moet je rekenen op bijkomende eigen kosten, zoals bijvoorbeeld elektriciteit en water, maar ook een internet- en tv-abonnement.
De huurovereenkomst die je sluit ga je aan voor onbepaalde tijd met een minimum van 12 maanden.
Naritaweg betreft een nieuwbouwproject waar op de bouwplaats hard gewerkt wordt. Zodoende zijn er strenge veiligheidsregels voor het betreden van het bouwterrein van toepassing waardoor we niet 'zomaar' een appartement kunnen binnenstappen. We proberen – zodra de bouw ver genoeg gevorderd is – een 'Open Huis' te organiseren zodat geïnteresseerden een kijkje kunnen nemen in één van onze modelwoningen.
We verwachten dat de appartementen in januari/februari 2025 opgeleverd kunnen worden. Echter kunnen hier geen rechten aan ontleend worden. Dit is een voorlopige inschatting en natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Mogelijk is de exacte opleverdatum bij ondertekening van je huurovereenkomst nog niet bekend. Voor de exacte datum houden we je uiteraard op de hoogte via de nieuwsbrieven en via deze website. De definitieve ingangsdatum wordt tijdig, doch uiterlijk vier weken van te voren, aan huurder bekend gemaakt.
Reservering: Zodra je je hebt ingeschreven en jouw inschrijving volledig is, zal ons verhuurteam deze beoordelen en indien mogelijk een woning uit jouw top 5 reserveren. Vervolgens ontvang je een e-mail waarin we de reservering bevestigen en vragen we of je deze wilt accepteren. Maak je geen zorgen, dit is volledig kosteloos en vrijblijvend!
Optie: Geweldig, je hebt de reservering geaccepteerd! Dit betekent dat het verhuurproces van start gaat en we jouw volledige inschrijving zorgvuldig gaan controleren. Mocht je dossier nog niet zijn voorzien van alle nodige documentatie? Dan dien je dit nu alsnog te doen. We kijken naar de echtheid van je gegevens, je inkomenssituatie en je betaalverleden. We streven ernaar om deze controles binnen twee weken uit te voeren. Als alles in orde is, ontvang je de definitieve toewijzing.
Verhuurd onder voorbehoud: Je hebt een definitieve toewijzing gekregen! We gaan voor je aan de slag met het opstellen van de huurovereenkomst. We sturen je een concept per e-mail zodat je het rustig kunt doornemen. Als alles goed is en je geen vragen meer hebt, sturen we je de huurovereenkomst digitaal ter ondertekening.
Verhuurd: Gefeliciteerd, de huurovereenkomst is ondertekend! Vanaf nu houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen via onze nieuwsbrieven. Uiterlijk vier weken voor de sleuteloverdracht ontvang je de definitieve opleverdatum. En vergeet niet, we organiseren een kijk- en meetdag voor alle huurders!
Toetsing en inkomen
Om in aanmerking te komen voor een huurwoning worden een aantal toewijzingscriteria gehanteerd:
- Jouw bruto maandinkomen dient 3,5 keer de maandhuur te bedragen. Het inkomen van je partner wordt volledig meegeteld.
- Je dient te beschikken over een arbeidscontract van minimaal één jaar. Nul-uren-contracten en contracten via een uitzendbureau kunnen niet meegeteld worden. Contracten via een detacheringbureau worden beoordeeld aan de hand van de voorwaarden.
- Heb je eigen vermogen? Dan kan dit gedeeltelijk meegerekend worden. Naast dit eigen vermogen dient er altijd een vast inkomen te zijn.
- Heb je vaste financiële verplichtingen zoals aflossingen op een hypotheek, leningen of alimentatie? Deze worden meegenomen in de inkomensberekening.
- Je mag geen betalingsachterstand hebben bij een eerdere verhuurder of hypotheekverstrekker. Op basis hiervan kan de toewijzing geannuleerd worden.
- Zelfstandige ondernemers dienen minimaal twee jaar geregistreerd te zijn bij de KVK. Daarnaast zal een recente verlies- en winstrekening van minimaal twee volledige boekjaren getoond moeten worden.
- kopie paspoort of identiteitskaart
- verhuurdersverklaring van huidige verhuurder indien je momenteel een woning huurt (niet ouder dan 3 maanden)
- hypotheekverklaring van de bank (indien je in het bezit bent van een koopwoning) (niet ouder dan 3 maanden)
- kopie van de getekende koopakte indien je jouw woning verkocht hebt
- kopie jaaropgave ten aanzien van het openstaande hypotheekbedrag in je jouw woning nog niet verkocht hebt
- BRP-verklaring (Basisregistratie Personen) indien je inwonend bent of een particuliere woning huurt (niet ouder dan 3 maanden)
- Eventueel een bewijs van aantoonbaar eigen vermogen (op het bankafschrift moet onder andere de tenaamstelling, het rekeningnummer en een recente afschriftdatum zichtbaar zijn)
Wanneer in Loondienst
- kopie werkgeversverklaring (niet ouder dan 3 maanden)
- kopie loonstrook van de 3 meest recente maanden
- kopie bankafschrift met bijschrijving van je loon van de 3 meeste recente maanden
Wanneer zelfstandig ondernemer
- meest recente jaarrekening, winst- en verliesrekening/balans van de laatste 2 jaar
- recent kopie inschrijving KvK (niet ouder dan 3 maanden)
- IB60 formulier (2021 en 2022)
- een gewaarmerkte accountantsverklaring
Wanneer gepensioneerd
- recente AOW strook en/of jaaropgaaf
- recente pensioen strook en/of jaaropgaaf
- bankafschrift met de bijschrijving van de AOW en/of pensioen van de 3 meest recente maanden
Aanvullend kunnen de volgende documenten opgevraagd worden:
- UWV-verklaring waarin het arbeidsverleden en loongegevens staan;
- bij relatiebreuk: voorlopig opgestelde voorzieningen of echtscheidingsconvenant;
- gewaarmerkte accountantsverklaring
Definitieve toewijzing van een woning vindt plaatst op basis van een volledig dossier met alle documenten. Diegene waarvan wij de documenten op korte termijn ontvangen kunnen wij ook sneller helpen. Vanzelfsprekend wordt de door jou verstrekte informatie vertrouwelijk behandeld. Het is mogelijk dat je bij ondertekening van de huurovereenkomst een waarborgsom of bank-/ huurgarantie beschikbaar dient te stellen.
Afwerking en voorzieningen
Nee, er is geen vloerafwerking aanwezig. De afwerking betreft een kale cementdekvloer met uitzondering van de sanitaire ruimten, deze zijn betegeld. De woning is voorzien van een gebalanceerd ventilatiesysteem voor een gezond binnenklimaat. Voor een goede werking van het ventilatiesysteem dient onder de deuren een minimale ruimte aanwezig te zijn van 15mm. Om dit te kunnen waarborgen wordt de woning opgeleverd met een ruimte van 22mm onder de deuren en de kale cementdekvloer. Hierbij is rekening gehouden met een vloerafwerking van ca. 7mm dik.
De wanden in de appartementen zijn gestuct en voorzien van vliesbehang en in het wit gesausd. De plafonds zijn voorzien van wit spackspuitwerk.
Ieder appartement wordt opgeleverd met een ingebouwde keuken van Novitelli. De keuken is voorzien van inbouwapparatuur van Whirlpool, waaronder o.a. een combimagnetron, inductiekookplaat met vier zones, integreerbare afzuigkap, koelkast met vriesvak en vaatwasser. Indeling en grootte van de keukens verschillen per type appartement.
De badkamer is voorzien van tegelwerk tot het plafond en ingericht met modern sanitair van Villeroy & Boch. Iedere badkamer heeft een badkamermeubel met enkele of dubbele wastafel (afhankelijk van het appartement), spiegel met ledverlichting, inloopdouche met glazen douchewand en elektrische radiator.
De appartementen zijn voorzien van comfortabele vloerverwarming via een warmte- en koudesysteem van Eteck. Bij het aangaan van de huurovereenkomst stemt de huurder in met de leveringsovereenkomst van Eteck.
Het voorlopige Energielabel van de woningen is A+ of A++. Bij de oplevering van de woningen wordt het definitieve Energielabel bepaald. De verwachting is dat dit niet zal afwijken.
Bij het project wordt een gemeenschappelijke fietsenstalling gerealiseerd waar alle bewoners hun fietsen kunnen plaatsen. Tevens komt er stalling voor het plaatsen van bakfietsen. Hoe de toewijzing van de bakfietsplekken gaat plaatsvinden wordt in een later stadium bekend gemaakt.
Bij het project wordt een ondergrondse parkeergarage met 47 parkeerplaatsen gerealiseerd. Wanneer de verhuur is gestart en je in aanmerking komt voor één van de appartementen van Naritaweg, zullen we een interessefase starten om te zien wie er aanvullend een parkeerplaats wil huren. Hoe de toewijzing van de parkeerplaatsen gaat plaatsvinden wordt in een later stadium bekend gemaakt. Voor de parkeerplaatsen wordt een separate huurovereenkomst aangegaan.
Ja, de appartementen zijn uitgerust met een videofooninstallatie. Hierdoor kun je vanuit je eigen appartement zien wie er bij de hoofdentree aanbelt. Met een simpele druk op de videofooninstallatie kun je vervolgens de hoofdentreedeur openen.
Deze FAQ is met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Wij aanvaarden echter geen enkele aansprakelijkheid voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan.
General
Registration is only possible via this website through your personal online file. Please note that various documents are required to allocate an apartment. You can upload these documents in your online file during the exclusive pre-rent phase or the rental phase. The allocation will be announced by e-mail, including instructions on how to accept the reserved apartment. If you have not received an allocation notice, you will automatically be placed on the waiting list, where you still have a chance to win an apartment. After accepting the apartment, your file will be carefully checked. We verify the authenticity of your details and assess your income situation and payment history. All checks will be carried out and you will receive the final results no later than two weeks after your file is complete.
In addition to your rent per month, you also pay an amount of service charges. These are the costs the landlord charges on top of the basic rent for specific supplies and services. You also have to count on additional costs of your own, such as electricity and water, but also an internet and TV subscription.
You enter into a rental agreement for an indefinite period with a minimum of 12 months.
Yes. The maximum deposit is 2x the monthly rent excluding service costs.
Naritaweg is a new construction project where a lot of work is being done on the construction site. Therefore, there are strict safety rules for entering the construction site, which means that we cannot 'just walk into' any apartment. We try to organize an "Open House" as soon as construction is sufficiently advanced so that interested parties can take a look at one of our model homes.
We expect the apartments to be delivered in January/February 2025. However, no rights can be derived from this. This is a preliminary estimate and of course depends on many factors. An exact completion date may not be known when you sign your lease. For the exact date we will of course keep you informed via the newsletters and via this website. The final start date will be announced to the tenant in good time, but no later than four weeks beforehand.
Reservation: Once you have applied and your application is complete, our rental team will review it and, if possible, reserve a property from your top 5. You will then receive an e-mail confirming the reservation and asking if you wish to accept it. Don't worry, this is completely free of charge and without obligation!
Option: Great, you have accepted the reservation! This means the rental process will start and we will carefully check your full registration. Has your file not yet been provided with all the necessary documentation? Then you should do so now. We will check the authenticity of your details, your income situation and your payment history. We aim to carry out these checks within two weeks. If everything is in order, you will receive the final allocation.
Rented under reservation: You have received a final allocation! We will start drawing up the tenancy agreement for you. We will send you a draft by e-mail so you can read it at your leisure. If everything is ok and you have no more questions, we will send you the rental agreement digitally for signature.
Rented: Congratulations, the rental agreement has been signed! From now on, we will keep you informed of all developments via our newsletters. No later than four weeks before handing over the keys, you will receive the final delivery date. And don't forget, we will organise a viewing and measuring day for all tenants!
Assessment and income
To qualify for a rental property, a number of allocation criteria are applied:
- Your gross monthly income must be 3.5 times the monthly rent. Your partner's income is fully counted.
- You must have an employment contract of at least one year. Zero hours contracts and contracts through an employment agency cannot be counted. Contracts through a secondment agency are assessed according to the conditions.
Are you an entrepreneur? Then you need to prove your figures for the past 3 years.
- Do you have equity? Then this can be partially taken into account. In addition to this equity, there must always be a steady income.
- Do you have fixed financial obligations such as mortgage repayments, loans or alimony? These are included in the income calculation.
- You must not be in arrears with a previous landlord or mortgage lender. On this basis, the allocation may be cancelled.
- Independent entrepreneurs should be registered with the Chamber of Commerce for at least 2 years. In addition, a recent profit and loss statement from at least two full financial years will need to be submitted.
We would like to receive the attachments that apply to you and your partner:
- copy of passport or identity card
- landlord declaration from current landlord if you currently rent a property (not older than 3 months)
- mortgage statement from the bank (if you own a house) (not older than 3 months)
- copy of the signed purchase deed if you have sold your house
- copy of an annual statement regarding the outstanding mortgage amount if you have not yet sold your house
- BRP statement (Basic Registration of Persons) if you live in or rent private accommodation (not older than 3 months)
- Proof of demonstrable equity, if applicable (the bank statement must show the name, account number and a recent statement date, among other things).
When in paid employment
- copy of employer's statement (not older than 3 months)
- copy of payslip for the 3 most recent months
- a copy of a bank statement showing your wages for the 3 most recent months
When self-employed
- most recent annual report, profit and loss account/balance sheet of the last 2 years
- recent copy of the Chamber of Commerce registration (not older than 3 months)
- IB60 form (2020, 2021 and 2022)
- a certified auditor's report
When retired
- recent state pension slip and/or annual statement
- recent pension slip and/or annual statement
- bank statement showing the crediting of AOW and/or pension for the 3 most recent months
In addition, the following documents may be requested:
- UWV statement showing employment history and salary details;
- in case of relationship breakdown: provisional provisions or divorce covenant;
- certified auditor's report
Final allocation of an apartment takes place based on a complete file with all documents. Those whose documents we receive at short notice can also be helped more quickly. Naturally, the information you provide will be treated confidentially. You may be required to provide a deposit or bank/rent guarantee when signing the rental agreement.
Finishing and facilities
No, there is no floor finishing. The finish is a bare cement screed except for the sanitary areas, which are tiled. The house is equipped with a balanced ventilation system for a healthy indoor climate. For the ventilation system to work properly, there should be a minimum space of 15 mm under the doors. To ensure this, the house will be delivered with a space of 22 mm under the doors and the bare cement screed. This takes into account a floor finish of approx. 7mm thick.
The walls in the apartments are plastered and covered with fleece wallpaper and painted white. The ceilings are finished with white spack spray.
Each apartment is delivered with a built-in kitchen from Novitelli. The kitchen features built-in appliances from Whirlpool, including a combination microwave, four-zone induction cooktop, integrated extractor hood, refrigerator with freezer and dishwasher, among others. Layout and size of kitchens vary by apartment type.
The bathroom is tiled to the ceiling and furnished with modern sanitaryware from Villeroy & Boch. Each bathroom has a bathroom cabinet with single or double sink (depending on the apartment), mirror with LED lighting, walk-in shower with glass shower enclosure and electric radiator.
The apartments are equipped with comfortable underfloor heating via a heating and cooling system from Eteck. Upon entering into the lease, the tenant agrees to Eteck's supply agreement.
The provisional energy label of the homes is A+ or A++. Upon delivery of the homes, the final energy label will be determined. The expectation is that this will not deviate.
The project will include a communal bicycle shed where all residents can place their bicycles. There will also be storage for placing cargo bikes. The allocation of the cargo bike spaces will be announced at a later stage.
The project will include an underground parking with 47 parking spaces. Once letting has started and you qualify for one of the Narita apartments, we will launch an interest phase to see who would like to additionally rent a parking space. How parking spaces will be allocated will be announced at a later stage. A separate rental agreement will be entered into for the parking spaces.
Yes, the apartments are equipped with a videophone system. This allows you to see from your own apartment who is ringing the bell at the main entrance. With a simple push on the videophone system, you can then open the main entrance door.
This FAQ has been compiled with due care. However, we do not accept any liability for any incompleteness, inaccuracy or otherwise, or the consequences thereof.
Contactgegevens
NMG Vastgoed
Telefoonnummer: 088-2007030
(maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.30 uur)
Mail: naritaweg@nmg.nl